SEO Blog / A Google titkai
A
Google és
egyéb webkeresők titkai.
Tények
és tévhitek.
Kedves olvasó.
Nem
vagyok webkereső
szakember, sem
programozó.
Blog jellegű gondolataim a saját 20 éves elméleti és
gyakorlati tapasztalatom alapján készült. Szeretném önnel is
megosztani. Talán segíthetek a tévhitek elosztásában.
Tények:
Európában
és a világ legtöbb pontján minden internet használó ismeri és
többségében használja is a világ legnagyobb online, internetes
keresőjét a Google-t. Hasznossága vitathatatlan, hiszen bármilyen
információt keresünk az interneten, ösztönösen a web keresőket
használjuk. Bár
sok más alternatíva is létezik.
(Én például ritkán
veszem igénybe szakmai munkáim során a keresőket.
Az üzleti
információt,
adatbázisaimat egyéb, de hiteles helyekről szerzem be).
Viszont
egyéb keresők is léteznek.
Amerikában a Yahoo-t, Oroszországban a Yandex-et, Ázsiában
pedig a Baidu-t használják az internetes kereséshez elsősorban.
További 20 - 30 kisebb, nemzetközi kereső is van, de ők
általában a nagy keresőkhöz csatlakozva, az ő adatbázisaikat,
kereső
motorjaikat
használva működnek.
Minden
honlap, weboldal tulajdonos álma, és kifejezett célja, hogy a
keresők első oldalán jelenjenek meg, találati eredményként. Ez
nagyon munka és költség igényes. Hosszú hónapokba kerül a SEO
szakembereknek a speciális feladatok elvégzése, a költségek
(munkadíj, hirdetések díja) pedig nagyon is jelentős tud lenni.
(Magyarországon Kb. 30 - 60 000 Ft / Hó.)
Hogyan
kerül be honlapunk a webkeresőkbe?
Minden webkereső
folyamatos kutatómunkát végez az interneten.
Feltérképezi, és
adatbázisában (szerverein) elraktározza a talált információt.
Ezt folyamatosan, automatikusan végzik.
Egy új honlap Kb. 3 - 4
hét alatt kerül be a Google keresőbe.
Ezt a folyamatot
felgyorsíthatjuk egy online regisztrációval, (regisztráljuk
honlapunk címét és tartalma kereső szavait a keresőbe), vagy
link marketing tevékenységet végzünk, de elhelyezhetjük
címünket blogokban, fórumokon, apróhirdetőkben is.
Ha
már bekerültünk a keresőbe, és megjelentünk a 20. - 30. - ik
oldalon, kezdhetünk hozzá a minőségi tartalom további
megjelentetéséhez,
illetve honlapunk látogatottságának a növeléséhez. Hosszú és
nagyon munkaigényes feladat, de megéri!
Fontos!
Ha már egyszer hozzákezdett, ne adja fel!
Tévhitek:
Akkor
leszek sikeres, ha a keresők első oldalán szerepelek!
Igen,
ezt hiszik az emberek 90 % - a.
Pedig nagyon nem így működik
az élet és az üzleti világ.
Ha
információra van szükségünk, és azonnal kell, akkor a
webkeresőket használjuk elsősorban. Beírjuk a kérdésünket,
keresőszavakat, és figyeljük a találati eredményeket, link
hivatkozásokat. A probléma csak az, hogy az emberek jelentős része
idő hiányában, vagy csak lustaságból, csak az első 1 - 3
oldalt nézi meg. Pedig lehet, hogy a keresett információt a 4-ik
oldalon találná meg. Mi
a baj a keresési eredményekkel?
A keresők sem ingyen
segítenek önnek. Fizetni kell értük. Nem is keveset!
(A Google
évente több milliárd dollár árbevételt és nyereséget
produkál.
Hogy mennyire etikusan, arról nem itt írnék, mert
kitiltana a keresőjéből).
Akkor ki fizet?
Akik fizetett
hirdetésként a kereső első vagy második oldalán történő
megjelentetést vásárolnak. Ez mindig ki van írva a találatoknál.
(Vastag fekete betűkkel ,, Hirdetés ").
Most
képzelje el, hogy egyszerre 40 - 50, vagy több fizetett hirdető
jelenik meg a találati eredménynél. A kereső természetesen őket
részesíti találati előnyben, hiszen fizettek érte.
Az ön
ingyenes webkeresők megjelenése máris verseny hátrányba került.
Ez sajnos természetes. Mit tehet ellene?
Ha
nem akar fizetni, használjon
más alternatívákat is látogatói és vásárlói forgalmának
növeléséhez. Ez gyakran inkább idő és nem tőke igényes. Ez is
egy szakma, tanulni, gyakorolni, folyamatosan analizálni kell az
eredményeket. De
megéri!
Átverhető
e a Google, vagy egyéb keresők?
Nézőpont kérdése! De
válasszuk ketté a kérdést. Átverhető vagy manipulálható?
Nem
mindegy.
A válaszom igen.
A webkeresők csak gépek. Nem
tudnak gondolkozni. Hasonló elven működnek, mint például egy
gépjármű, háztartási gép. Utasítást adunk neki. Önmagától
semmit nem végez, nem gondolkodik. A webkeresők mögött is emberek
(nagyon magasan képzett, programozó szakemberek) állnak, ők
irányítanak, adnak utasítást, parancsot. De mint minden ember, ők
sem tökéletesek, őket is meg lehet vezetni. (Sokan meg is teszik).
Előző
honlapommal hosszú évekig dolgoztam nemzetközi szinten.
Nagyon
sokat kísérleteztem technikailag, tanultam, és napi szinten
analizáltam. Soha nem éltem vissza a megszerzett tudással,
tapasztalattal, nem akarom átverni a keresőket. Viszont megtanultam
manipulálni. Honlapom 3. 200 al oldalból állt. Minden oldal
szerepelt a Google index - ében. Több oldalam is a kereső első
oldali találatként szerepelt.
Miért
írom mindig, hogy alternatívák?
Önnek nagyon fontos honlap
tulajdonosként, hogy az interneten megtalálják.
De mi
történne akkor, ha a kereső(k) kitiltják a találati eredmények
közül.
Megtörténhet, volt rá sok eset.
( Például ön
tiltott tartalmat jelentet meg az oldalán, vagy tudtán kívül
hekker támadás éri weboldalát, ahol káros programot helyeznek
el. Sajnos gyakori eset).
Az
élet nem áll meg, számtalan lehetősége van még.
Mindig
az a legfontosabb, hogy felhasználóbarát tartalmat jelentessen
meg!
Publikáljon, regisztráljon mindenhol. Használjon
blogokat, fórumokat, link katalógusokat, üzleti könyvtárakat,
apróhirdetőket, közösségi oldalakat.
Szinte mindegyik
ingyenes reklámhordozó eszköz önnek. Használja ki.
Ne csak a webkeresőkre koncentráljon, mert ott mindig versenyhátrányban lesz, ha nem fizet. Nyugodtan vizsgálja meg, analizálja a látogatóit. Vannak rá eszközök, szoftverek. Nem mindegy, hogy napi 1.000 látogatót kap a keresőkből, akik csak látogatók, de nem ügyfelek! (a statisztikában viszont jól mutat, még ha nem is jövedelmezett önnek), vagy egyéb helyekről kap napi 50 látogatót, akik célirányosan önt keresik, ezért 90 % - uk fizetős ügyfél lesz. Tehát önnek 45 fizető ügyfele, vásárlója lesz. (Pl. webáruházak).
Köszönöm
megtisztelő figyelmét!
Írásom kizárólag a saját
gondolataimat, gyakorlati tapasztalataimat tükrözi.
A
tájékoztatóm nem teljes körű, sok területet üzleti okok miatt
kihagytam belőle.
Szeretem
és napi szinten használom a keresőket általános
információkhoz.
Nem ártani, csak információt megosztani kívántam önnel.
Talán segíthettem.
Gergely
Zoltán
Marketing Manager, Mentor